Leczenie kanałowe
(Endodoncja)

Co to jest leczenie kanałowe?

Silny ból zęba często może oznaczać konieczność przeprowadzenia leczenia kanałowego. To następny etap zaraz po stomatologii zachowawczej by uratować naturalny ząb. Zabieg ten polega na dokładnym usunięciu miazgi (tzw. nerwu) z zęba i jego korzeni, a następnie wypełnienia ich specjalistycznym materiałem w miejsce powstałego oczyszczonego miejsca.

Każde leczenie endodontyczne ma swoją przyczynę. Są one w głównej mierze związane ze stanami zapalnymi miazgi zęba spowodowanymi różnymi przyczynami. Często towarzyszom im silne dolegliwości bólowe, którym kres może położyć tylko nasze działanie.

Pacjenci często szukają pomocy u lekarzy stomatologów dopiero w sytuacji odczuwania dużego bólu, oczekując od nas leczenia, które przyniesie im natychmiastową ulgę. Niestety nie zawsze oznacza najlepsze rozwiązanie dla Pacjenta w dłuższej perspektywie czasu.

Fundamentalne znaczenie ma próba określenia, czy zaistniały stan miazgi i wynikające z tego dolegliwości mają charakter odwracalny, czy też nie, innymi słowy, czy będziemy skupiać się na leczeniu biologicznym miazgi, czy też ściśle „tradycyjnym” leczeniu endodontycznym.

Leczenie kanałowe nie takie
straszne jak je malują

Kanały korzeniowe, w których przebiegają nerwy mogą być bardzo wąskie i powyginane w różnych kierunkach. Ich początek w zębie jest najczęściej trudny do odnalezienia, dodatkowo całe leczenie odbywa się w bardzo małej przestrzeni w głębi zęba.

Dobrze przeprowadzone leczenie kanałowe to fundament zdrowia jamy ustnej, jak i również całego organizmu człowieka, hamuje rozwój stanów zapalnych kości wokół zębów. Co więcej tylko dobrze wyleczone endodontycznie zęby mogą stanowić podstawę do dalszego leczenia protetycznego.

Dokładne przeprowadzone leczenie endodontyczne stanowi bazę do dalszego leczenia protetycznego

Precyzyjne leczenie kanałowe
w Design Dental Clinic

W naszej klinice wiemy jak ogromną rolę w leczenie interdyscyplinarnym odgrywa endodoncja. Każdy Pacjent, wymagający leczenia kanałowego przechodzi proces diagnostycznych, w ramach którego mamy możliwość wykonania zdjęć radiologicznych, jak również przeprowadzenia ultradokładnej tomografii komputerowej leczonego zęba.

Leczenie endodontyczne przeprowadzane jest w znieczuleniu, aby wyeliminować jakiekolwiek ryzyko poczucia bólu i dyskomfortu przez Pacjenta. Zabiegi endodontyczne są wykonywane przy użyciu koferdamu, płynnej gutaperki oraz mikroskopów zabiegowych, które umożliwiają powiększenie kanału zęba nawet 20 razy – dzięki temu leczenie w naszej Klinice zawsze jest dokładne i skutecznie przeprowadzone.

Leczenie kanałowe wymaga ogromnej precyzji i dokładności, dlatego w Design Dental Clinic przeprowadzamy je zawsze
w powiększeniu z wykorzystaniem mikroskopu

Sam zabieg oczyszczenia i wypełnienia kanałów korzeniowych przebiega zgodnie z najnowszymi osiągnięciami stomatologii przy wykorzystaniu najnowocześniejszych, dostępnych na świecie urządzeń.

Wynikiem leczenia są idealnie wypełnione kanały z odbudowaniem prawidłowej wręcz naturalnej morfologii zęba.

W naszej klinice prowadzimy nie tylko leczenie endodontyczne zębów z bólem, zajmujemy się również najbardziej skomplikowanymi przypadkami, m. in usuwaniem złamanych narzędzi pozostawionych w kanale korzeniowym, zamykaniem perforacji w kanałach, powtórnym leczeniem kanałowym i leczeniem zmian zapalnych kości wokół korzeni

1. Jakie są korzyści przeprowadzenia leczenia kanałowego pod mikroskopem?

W naszej klinice leczenie endodontyczne zawsze przeprowadzamy przy użyciu mikroskopów, które znajdują się w każdym gabinecie. Takie leczenie pozwala uzyskać możliwie największą dokładność. Pacjent zostaje wyleczony lepiej i skuteczniej – a to jest w naszej pracy najważniejsze.

W Design Dental Clinic nie uznajemy żadnych kompromisów, jeśli chodzi o osiągnięcie najwyższych standardów leczenia naszych Pacjentów. Dlatego w dziedzinie stomatologii mikroskopowej wykorzystujemy sprzęt topowej firmy LEICA.

2. Czy leczenie kanałowe jest bezpieczne?

Najwyższym priorytetem przy każdym zabiegu leczniczym jest bezpieczeństwo naszych pacjentów. Dbamy o nie na każdym etapie leczenia stomatologicznego stosując tylko instrumenty i materiały najwyższej klasy, od europejskich i amerykańskich producentów, m. in firm KaVo, Kerr, DMG, Euronda.

Mamy pewność ich jakości i bezpieczeństwa w każdym możliwym aspekcie, poczynając od trwałości zastosowanego leczenia, po minimalizację ryzyka reakcji alergicznych i nietoksyczność materiałów wprowadzanych do organizmu.

3. Czy leczenie kanałowe boli?

Leczenie kanałowe w naszej Klinice jest zawsze przeprowadzane w znieczuleniu miejscowym, dzięki czemu Pacjent nie odczuwa bólu i dyskomfortu.